Фізична особа — підприємець, яка протягом звітного року перейшла із спрощеної на загальну систему оподаткування, подає податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі — Декларація про доходи) за результатами:
Верховна Рада прийняла в другому читанні та в цілому Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році» (далі — Закон) (базовий законопроект № 6776-д).
ДФСУ повідомляє про основні нововведення, внесені Законом.
У кожного платника може виникнути податковий борг — сума узгодженого грошового зобов’язання, не сплаченого платником у встановлений Податковим кодексом України (далі — ПК) строк, та непогашеної пені (пп. 14.1.175 ПК).
Фіскали у «ЗІР» (підкатегорія 107.09) розглянули дві ситуації, у яких проаналізовано наслідки для ФОП, якщо податковий борг виникає у нього як у громадянина.
Порядок держреєстрації припинення підприємницької діяльності ФОП врегульовано Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань» від 15 травня 2003 року № 755-ІV (далі — Закон № 755).
ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що Законом № 755 та іншими нормативно-правовими актами не передбачено тимчасового припинення підприємницької діяльності.
Міністерство соціальної політики України листом від 7 вересня 2017 року № 2341/0/101-17 (далі — Новий Лист) відкликало свій лист від 13 лютого 2017 року № 317/0/101-17/282 (далі — Старий Лист), у якому вказувалось: «сума індексації, визначена відповідно до пункту 5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 р. № 1078 (із змінами), включається до виплат, які мають враховуватись до заробітної плати при забезпечені її мінімального розміру».
Відкликання Старого Листа відбулося у вересні 2017 року, але це стало відомо тільки у грудні (коли лист з’явився в друкованих виданнях).
На жаль, точка зору Державної служби України з питань праці з цього приводу поки невідома. До речі, раніше Держпраці неодноразово висловлювала думку, що сума індексації враховується при обчисленні заробітної плати для забезпечені її мінімального розміру.
Мінсоцполітики відкликало Старий Лист, не давши жодних пояснень. Тому виникає питання, що стало причиною: зміна позиції чи якийсь інші обставини, які не впливають на загальний висновок?
У попередньому номері ми вже писали, що парламентарії прийняли Закон України «Про внесення змін до статті 73 Кодексу законів про працю України щодо святкових і неробочих днів» від 16 листопада 2017 року № 2211-VIII (далі — Закон № 2211) (законопроект від 6 грудня 2016 року № 5496), згідно з яким:
Національний банк України визначив регламент роботи системи електронних платежів (далі — СЕП) та порядок роботи банківської системи в період завершення звітного року. Так, відповідно до рішення Правління НБУ від 28 листопада 2017 року № 759-рш (далі — Постанова № 759):
Фіскали («ЗІР», підкатегорія 115.03) відповіли «так» на запитання: чи може підприємець при реалізації алкогольних напоїв використовувати резервний РРО на період виходу з ладу основного?
Водночас ДФСУ зазначила, що оскільки у додатку до ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями вказується перелік основних РРО, то в разі застосування резервного РРО такому підприємцю слід подати заяву в довільній формі на переоформлення ліцензії із зазначенням відповідних реквізитів резервного РРО (модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення).
Починаючи з квітня 2015 року пенсіонерам, які зареєстровані підприємцями, виплачується пенсія в розмірі 85%. Мені вдалося в суді довести, що ці дії Пенсійного фонду України (далі — ПФУ) є протиправними.
Позов розглядався в Орджонікідзевському районному суді м. Запоріжжя — справа № 335/5975/17, ознайомитися з якою можна в Єдиному державному реєстрі судових рішень. Аналіз чинного законодавства й судова практика підтверджують протиправні дії ПФУ. Тому ми підготували практичні рекомендації щодо повернення грошових коштів, утриманих із пенсії. Незважаючи на те що з жовтня 2017 року пенсія виплачується в повному розмірі, пенсіонери-підприємці, які постраждали від протиправних дій ПФУ, можуть повернути вже утримані кошти.
Як оформити договір при прийнятті працівника та що в ньому потрібно вказувати?
Згідно з п. 6 ч. 1 ст. 24 Кодексу законів про працю України трудовий договір із між підприємцем та працівником укладається в письмовому вигляді. Використовувати можна встановлену форму, затверджену наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 8 червня 2001 року № 260, видаливши дані про центр зайнятості та рядки, які раніше заповнював співробітник центру зайнятості. За потреби можна додати до договору індивідуальні положення, але вони не повинні погіршувати умови праці працівника.