Готується впровадження обов'язкового застосування е-ТТН

12:01:2022 г.

е-ТТН

Оскільки виникає багато питань щодо впровадження електронної товарно-транспортної накладної, Міністерство інфраструктури інформує, що його наказом від 07 травня 2020 р. № 301 затверджено Порядок реалізації експериментального проекту щодо впровадження електронного документообігу електронної товарно-транспортної накладної, яким встановлено процедуру впровадження та умови функціонування електронного документообігу і реєстрації товарно-транспортної накладної в електронній формі (далі - е-ТТН) в системі електронного документообігу е-ТТН та який регулює відносини, що виникають під час реалізації експериментального проекту. Крім того, Законом України від 03 червня 2021 року № 1534-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо окремих питань здійснення габаритно-вагового контролю» впроваджується реєстр товарно-транспортних накладних.

На сьогоднішній день Порядок ведення та надання інформації з реєстру ТТН знаходиться на стадії розробки.

Початок тестової експлуатації системи е-ТТН* заплановано на квітень 2022 року. А перехід на обов’язкове використання е-ТТН на серпень 2022 року.

ПРАВИЛЬНЕ ФОРМУВАННЯ ТОВАРНО-ТРАНСПОРТНОЇ НАКЛАДНОЇ ДОПОМОЖЕ УНИКНУТИ ПОРУШЕННЯ ГАБАРИТНО-ВАГОВИХ НОРМ

При перевезенні вантажу однієї компанії від відправника до отримувача (з пункту А в пункт Б) одним транспортним засобом - ТТН формується та заповнюється відправником вантажу. Вага вантажу, що вноситься в ТТН, не повинна перевищувати норми, встановлені у п. 22.5 Правил дорожнього руху.

При оформленні товарно-транспортної накладної вантажовідправник зазначає, зокрема, обов’язкові реквізити про транспортний засіб (марка, модель, тип, реєстраційний номер автомобіля, причепа/напівпричепа), його параметри із зазначенням довжини, ширини, висоти, загальної ваги, у тому числі з вантажем, та маси брутто.

Збірний вантаж. При перевезенні вантажу двох и більше компаній відправник товару має затвердити масу вантажу та надати цю інформацію перевізнику, який формує та заповнює ТТН. Відповідальність за порушення встановлених вагових норм у такому випадку несе перевізник.

Сучасні транспортні засоби обладнані датчиками ваги. Перевізник в будь-який час може перевірити вагу ТЗ та вантажу.

Вантажовідправник несе відповідальність у разі внесення недостовірних даних (інформація про вантаж не відповідає фактично завантаженому).

ЛІБЕРАЛІЗАЦІЯ ВИМОГ ЩОДО ОФОРМЛЕННЯ ТТН

В результаті численних зустрічей Мінінфраструктури, Укртрансбезпеки з членами Європейської Бізнес Асоціації, Американської торговельної палати та представниками бізнесу готуються зміни до законодавства. Зокрема, проєкт змін до ст. 48 Закону України «Про автомобільний транспорт» з метою спрощення процедури оформлення ТТН вантажовідправником. Даним проектом пропонується скасувати норму, яка зобов’язує вантажовідправника при оформленні ТТН зазначати такі обов’язкові реквізити: транспортний засіб (марка, модель, тип, реєстраційний номер автомобіля, причепа/напівпричепа), його параметри із зазначенням довжини, ширини, висоти, загальної ваги, у тому числі з вантажем, та маси брутто.

Також, за пропозиціями суб’єктів господарювання наразі ДП «ДерждорНДІ» здійснюється додаткове опрацювання питання визначення руйнівного впливу на автомобільні дороги загального користування саме понаднормового осьового навантаження транспортного засобу та його загальної маси (з рідкими та сипучими вантажами).

Нагадуємо, що всі проекти актів, положення яких спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб’єктами господарювання підлягають опублікуванню на офіційному вебсайті розробника проекту регуляторного акта.

*Впровадження системи е-TTН здійснюється за підтримки USAID / UK aid проєкту “Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/ TAPAS”.

Міністерство інфраструктури України