Можно ли включать в предпринимательские расходы мобильную связь?

30:09:2013 г.

Чи може фізична особа-підприємець включити до складу витрат вартість розмов, які здійснюються такою фізичною особою з мобільних телефонів, якщо дані розмови пов’язані з веденням підприємницької діяльності?

Відповідь: Положеннями Податкового кодексу України визначено, що об’єктом оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) i документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи - підприємця.
Відповідно до пункту  177.4 статті 177 Податкового кодексу до переліку витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів, належать документально підтверджені витрати, що включаються до витрат операційної діяльності згідно з розділом ІІІ Податкового кодексу. Відповідно до положень статті 138 Податкового кодексу  до складу витрат включаються, зокрема, витрати на оплату послуг зв’язку (пошта, телеграф, телефон, телекс, телефакс, стільниковий зв’язок та інші подібні витрати).
Разом з тим,  витрати, які враховуються для визначення об’єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов’язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II Податкового кодексу України.
Витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов’язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку, не включаються до складу витрат.
Враховуючи вищевикладене, витрати на оплату послуг мобільного зв’язку включаються до складу витрат фізичної особи – підприємця за умови якщо вони пов’язані з господарською діяльністю такої фізичної особи - підприємця та підтверджені відповідними первинними документами.
У даному випадку це, зокрема,  договори на підключення, інші угоди, рахунки-фактури; у разі контрактного підключення – деталізовані рахунки від оператора із зазначенням номерів абонентів і часу їх розмов; журнали обліку дзвінків із зазначенням цілей дзвінків та їх тривалості за кожним номером – якщо підключення здійснюється шляхом придбання карток; щомісячні письмові звіти про здійснені переговори.

ДПІ у Шевченківському  районі  ГУ Міндоходів м. Києві