Основные нюансы проекта Положения об Электронном кабинете плательщика

21:09:2016 г.
Проектом постанови КМУ «Про затвердження Положення про Електронний кабінет платника» визначається перелік послуг, які розміщуються та/або надаються контролюючими органами через електронний кабінет платника, порядок ідентифікації і доступу платника до електронного кабінету платника (далі — ЕПК). 

Основною метою роботи ЕПК є надання можливості платникам взаємодіяти з контролюючими органами у режимі реального часу на безоплатній основі через мережу Інтернет. ЕКП включає відкриту та приватну частини (особистий кабінет). 

Відкрита частина ЕКП 

Вхід до відкритої частини здійснюється без ідентифікації особи. Через цю частину платнику надаються:

  • інформація з реєстрів ДФС, які є загальнодоступними;
  • довідкова інформація (місцезнаходження, телефони контролюючих органів, тощо);
  • можливість відправити електронне звернення, запит на отримання публічної інформації;
  • реквізити рахунків для сплати податків, зборів, платежів, єдиного внеску;
  • бланки податкової звітності;
  • податковий календар;
  • новини;
  • інша інформація, яка відноситься до компетенції контролюючих органів та відповідно до законодавства є відкритою та підлягає оприлюдненню.

Приватна частина ЕКП

Вхід до приватної частини (особистий кабінет) здійснюється з використанням електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) відповідальних осіб платника, наданого будь-яким акредитованим центром сертифікації ключів. Після ідентифікації в приватній частині платнику надається:

  • доступ до особистої інформації (індивідуальний податковий календар, реєстраційні та облікові дані, дані про об’єкти оподаткування, дані податкового обліку і реєстрів, дані інтегрованих карток, дані системи електронного адміністрування податку на додану вартість, перелік отриманих документів та поданої звітності, інша інформація);
  • можливість записатися на особистий прийом, направити листи, звернення, клопотання, скарги, повідомлення до органів ДФС, заяви на реєстрацію платником окремих податків, інші документи, подання яких в електронному вигляді передбачено чинним законодавством;
  • отримувати консультації та роз’яснення щодо застосування законодавства з питань податкової, митної політики та політики з питань адміністрування єдиного внеску;
  • сформувати, переглянути та направити податкову, фінансову, статистичну звітність та звітність зі сплати єдиного внеску;
  • сформувати та направити запит на отримання інформації;
  • зареєструвати податкові накладні та/або розрахунок коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;
  • сформувати та заповнити платіжні документи щодо сплати податків і зборів;
  • провести звірку стану розрахунків з бюджетом;
  • сплатити податки, збори, платежі, єдиний внесок (для фізичних осіб);
  • отримати відомості про суми виплачених доходів та утриманих податків (для фізичних осіб);
  • підписатися на розсилку інформації від контролюючих органів;
  • подати запити для підготовки в паперовій формі довідок, інших документів, які платник отримує під час особистого звернення до конролюючих органів;
  • скористатися іншими електронними сервісами;
  • отримати інші послуги, надання яких передбачено чинним законодавством в електронному вигляді та які пов’язані з реалізацією прав та обов’язків платника відповідно до вимог чинного законодавства з питань податкової, митної політики та політики з питань адміністрування єдиного внеску, з дотриманням вимог законодавства про захист персональних даних.