Протягом місяця буде розроблена нова форма звіту з ЄСВ

08:01:2020 г.

Кабінет міністрів України у своїй постанові від 27 листопада 2019 року № 1084 визначив порядок обліку трудової діяльності працівника, фізичної особи - підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, в електронній формі (далі — Постанова № 1084).

Дані, що містяться в реєстрі застрахованих осіб, братимуть для підтвердження трудового стажу при укладенні трудового договору, призначення пенсій і для інших цілей, передбачених законодавством.

КМУ постановив Мінфіну у місячний строк переглянути форму звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі — ЄСВ) з метою обліку відомостей про посади, кваліфікацію та умови праці застрахованих осіб.

Порядок № 1084 передбачає, що відомості про трудову діяльність працівника подають ПФУ через веб-портал електронних послуг. Вони мають бути у вигляді:

• сканованих копій документів з обов'язковим накладенням страхувальником або працівником кваліфікованої електронного підпису; • оцифрованному.

Вимоги до формату інформації встановить ПФУ.

Застрахована особа зможе відслідкувати виявлені випадки відсутності в трудовій книжці необхідних записів або неправильних або неточних записів про періоди роботи, або інші розбіжності через його електронний кабінет на веб- порталі електронних послуг ПФУ. Особливо це стосується періодів страхового стажу після 1 липня 2000 року.

Уряд 27 грудня 2019 року подав у ВР законопроект № 2686, прийняття якого необхідно для обліку трудової діяльності в електронній формі. Він повинен скасувати паперові трудові книжки працівників.

Якщо цей законопроект буде прийнято, при прийомі на роботу не вимагатимуть трудову книжку. Подавати інформацію (резюме) про отримання спеціальних знань, досвід роботи за професією (посадою), наявності та застосуванні професійних навичок, виконувані роботи (надавані послуги) можна буде в довільній формі, а також характеристики, рекомендації та інші документи з попередьої роботи.

Пенсійному фонду України КМУ у Постанові № 1084 наказав у місячний строк визначити порядок подання відомостей в електронній формі про трудову діяльність працівника, фізичної особи — підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно. Також зобов’язав ПФУ надавати послуги у загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванні з використанням електронної системи BankID, забезпечити створення програмних засобів для надання на безоплатній основі особам, які виявили бажання подати відомості, передбачені Порядком № 1084, в електронній формі.

ПФУ створив новий сервіс на веб-порталі електронних послуг, що вже дозволяє переглядати відомості про трудову діяльність. Електронна трудова книжка вже існує на порталі ПФУ. В «Електронній трудовій книжці» буде вказана вся інформація про трудові відносини працівників. Там же буде інформація про сплачені страхові внески з 1998 року.

Для того, щоб скористатися послугою необхідно:

• мати кваліфікований електронний підпис;

• зареєструватися на веб-порталі ПФУ.