В планах — введення електронної акцизної марки

10:06:2020 г.

Як покращити функціонування лікеро-горілчаної галузі та які кроки необхідно здійснити для детінізації цієї сфери обговорили сьогодні Голова ДПС Олексій Любченко та представники компаній лікеро-горілчаної галузі в Україні.

Під час зустрічі представники бізнесу мали змогу почути відповіді від керівництва податкової служби на актуальні питання. Вони також висловили пропозиції, які сприятимуть підвищенню продуктивності виробництва алкогольної продукції та підтримки вітчизняного виробника, що, у свою чергу, дозволить забезпечити до бюджету додаткові кошти.

«Сьогодні в ДПС ми вибудовуємо нову стратегію роботи, яка б дозволила нам за рахунок ефективного адміністрування податків, розвитку електронних сервісів створити необхідні умови для роботи бізнесу. Для визначення основних проблемних питань у тій чи іншій сфері ми вирішили провести зустрічі з бізнес-спільною. Такий формат безпосереднього спілкування дозволить нам вибудувати партнерські взаємовідносини та оперативно вирішувати всі питання. Більше того, саме під час таких зустрічей ми матимемо змогу спільно знайти оптимальні рішення, які задовольнятимуть і бізнес, і державу», – наголосив Олексій Любченко.

За його словами, фахівцями ДПС було проаналізовано діяльність ринку лікеро-горілчаної продукції, ефективність впровадження останніх законодавчих змін, окреслено низку питань, які потребують першочергового вирішення. І в цьому значною допомогою стануть пропозиції учасників ринку.

Важливу увагу під час зустрічі було приділено впровадженню електронної акцизної марки, на яку очікує як бізнес, так і держава. Так, ДПС вже розроблено концепцію впровадження комплексної системи електронної акцизної марки, яка передбачає додаткові елементи: систему обліку життєвого циклу акцизної марки, модуль логістичного контролю акцизної марки (без унікального та коштовного обладнання та сторонніх послуг) за допомогою агрегаційних QR-кодів та модуль контролю реалізації підакцизних товарів алкогольної групи за допомогою сканування акцизної марки. Наразі спільно з Мінфіном опрацьовується план впровадження марки.

Одним з результатів впровадження електронної акцизної марки стане і детінінзація ринку підакцизної продукції. Варто зауважити, що саме на детінізації ринку та ліквідації тіньового обігу алкогольних напоїв наголошували під час зустрічі представники бізнесу. Так, одним з кроків, на їх думку, є посилення контролю щодо реалізації норми Податкового кодексу, яка передбачає передачу інформації з лічильників, встановлених на виробництвах, на сервер ДПС. Це дозволить упередити обіг нелегальної продукції.

Цікавою пропозицією від бізнесу стала ідея наклеювання імпортних марок акцизного податку на товар безпосередньо на митних складах на території України. Це сприятиме створенню нових робочих місць та залученню додаткових коштів до бюджету. Олексій Любченко запропонував надати до ДПС розроблений бізнесом законопроект для опрацювання та пропозицій.

«ДПС відкрита до спілкування і впровадження тих ідей та законодавчих норм, які дозволять нам спростити роботу бізнесу та водночас сприятимуть створенню додаткових робочих місць. Ми в правовому полі будемо підтримувати позитивні ідеї та допомагати в їх реалізації», – зазначив Олексій Любченко.

Для підтримання конструктивного діалогу учасники домовилися проводити такі зустрічі частіше, що, у свою чергу, сприятиме усуненню непорозумінь між бізнесом та податківцями.

Прес-служба ДПСУ