ЗВЕРНЕННЯ ЩОДО ПОДАЛЬШОГО ІСНУВАННЯ СПРОЩЕНОЇ СИСТЕМИ ОПОДАТКУВАННЯ В НОВІЙ РЕДАКЦІЇ ПОДАТКОВОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ

16:11:2010 г.
 
К нам уже присоединилось — 1621

Голосование начато 19.10.2010 г. 

Официальное открытое обращение редакции газеты «Консультант частного предпринимателя» к Президенту, Премьер-министру, Председателю Верховной Рады с требованием не принимать проект Налогового кодекса в существующей редакции.
Все желающие присоединиться к нам могут проголосовать (см. внизу после текста обращения).

Президенту України
Януковичу В. Ф.
Прем’єр-міністру України
Азарову М. Я.
Голові Верховної Ради України
Литвину В. М.

ЗВЕРНЕННЯ ЩОДО ПОДАЛЬШОГО ІСНУВАННЯ СПРОЩЕНОЇ СИСТЕМИ ОПОДАТКУВАННЯ В НОВІЙ РЕДАКЦІЇ ПОДАТКОВОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ


Шановні посадовці, головний редактор газети «Консультант приватного підприємця» звертається до Вас з проханням проаналізувати ще раз проект Податкового кодексу України (далі — ПК), оскільки він значно погіршує становище підприємців. Більш того, ставиться під питання саме подальше існування спрощеної системи оподаткування. Від Вашого рішення залежить доля не тільки самих підприємців, а й їх сімей, найманих працівників.

Основні негативні нововведення, які погіршують права підприємців-єдинників та які слід виключити з ПК

  1. Що передбачено у проекті Податкового кодексу України (далі — ПК): обмежується можливість підприємців застосовувати спрощену систему оподаткування (обсяг доходу не повинен перевищувати 300 000 грн., а кількість працівників — не перевищувати 2 осіб).

Висновок редакції: в результаті значна кількість підприємців залишиться за «бортом», тобто не зможе застосовувати спрощену систему.

2. Що передбачено у ПК: значно розширено перелік видів діяльності, на які не поширюється спрощена система оподаткування. Зокрема, заборонено:

  • оптову торгівлю і посередництво в оптовій торгівлі;
  • діяльність у сфері наземного, водного, авіаційного транспорту, надання додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій (крім діяльності таксі, діяльності нерегулярного пасажирського транспорту та діяльності автомобільного вантажного транспорту);
  • діяльність у сфері права;
  • діяльність у сфері бухгалтерського обліку та аудиту;
  • діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії;
  • діяльність з консультування з питань комерційної діяльності та управління;
  • рекламну діяльність;
  • підбір та забезпечення персоналом;
  • роздрібну торгівлю через мережу Інтернет;
  • роздрібну торгівлю через торгові автомати;
  • діяльність у сфері розваг;
  • виробництво та роздрібний продаж підакцизних товарів (крім діяльності фізичних осіб, пов'язаної з роздрібним продажем пива та столових вин);
  • роздрібний продаж пально-мастильних матеріалів;
  • зовнішньоекономічну діяльність, крім експорту програмного забезпечення і послуг з віддаленої підтримки програм та обладнання, розробки постачання та оновлення програмного забезпечення, надання послуг у сфері інформатизації.

Висновок редакції: існуючі у проекті ПК обмеження видів діяльності, які заборонені для підприємців-спрощенців, значно скорочують можливість застосування спрощеної системи оподаткування.

3. Що передбачено у ПК: ставки податку встановлюються щороку органами місцевого самоврядування залежно від виду господарської діяльності з розрахунку на календарний місяць у межах:

  • на території населених пунктів з чисельністю населення понад 150 тис. осіб — від 200 до 600 грн.;
  • на території інших населених пунктів — від 20 до 200 грн.

Для фізичних осіб, які провадять діяльність у сфері інформатизації, ставка податку встановлюється у розмірі 1 000 гривень з розрахунку на календарний місяць.

Фізичні особи, які провадять господарську діяльність не за місцем державної реєстрації або на всій території України, отримують одне свідоцтво платника податку і сплачують податок за ставкою 1 500 грн. з розрахунку на календарний місяць.

Висновок редакції: значно збільшаться ставки єдиного податку. Найбільше не пощастило єдинникам "всеукраїнським" та у сфері інформатизації. Законодавці зжалилися тільки над жителями населених пунктів з чисельністю населення до 150 тис. осіб.

4. Що передбачено у ПК: розрахунки за відвантажені товари (виконані роботи, надані послуги) повинні проводитися винятково у готівковій та/або безготівковій формі.

Висновок редакції: бартерні операції будуть заборонені.

5. Що передбачено у ПК: платники податку при здійсненні розрахунків у готівковій та/або безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) повинні застосовувати реєстратори розрахункових операцій.

Висновок редакції: фактично знищується один із головних привілеїв спрощеної системи оподаткування для фізосіб-підприємців — пільга із незастосування РРО та РК. Якщо спрощенець буде використовувати РРО, то це значно ускладнить його діяльність (перевірки, ведення РРО-документації, звітування, додаткові витрати на придбання РРО тощо).

6. Що передбачено у ПК: норма, яка забороняє відносити підприємствам на витрати затрати, понесені у зв’язку із придбанням товарів (робіт, послуг) у фізичної особи — підприємця, яка сплачує єдиний податок (крім витрат, понесених у зв’язку з придбанням робіт, послуг у фізичної особи — платника єдиного податку, яка здійснює діяльність у сфері інформатизації).

Висновок редакції: підприємствам буде невигідно що-небудь купувати у підприємців-єдинників.

 Основні негативні нововведення, які погіршують права підприємців — платників фіксованого податку та які слід виключити з ПК

У проекті ПК не передбачена така система оподаткування приватних підприємців, як сплата фіксованого патенту.
Ця система існує сьогодні на підставі Декрету КМУ «Про прибутковий податок з громадян» від 26.12.92 р. № 13-92. Тобто з 2011 року у разі, якщо парламент ухвалить існуючу редакцію ПК, всі підприємці, які сьогодні торгують на ринках за фікспатентом, повинні будуть або:

  • перейти на сплату єдиного податку;
  • перейти на загальну систему оподаткування;
  • згорнути легальну підприємницьку діяльність;
  • ліквідуватися як суб’єкт підприємницької діяльності.

До речі, ті системи, які доведеться обирати екс-фікспатентникам, більш фіскальні та трудомісткі:

  • ставки податку позамежні;
  • необхідність ведення обліку;
  • набагато більше податкової звітності;
  • вищі вимоги до документального оформлення підприємницької діяльності;
  • підвищена увага контролюючих органів і т.д.
Загальний висновок щодо ПК

У період світової фінансової кризи держава зобов’язана підтримати приватних підприємців. Однак прийняття ПК в існуючій редакції взагалі розорить багатьох приватних підприємців — платників єдиного та фіксованого податку, а більшість поставить у дуже скрутне фінансове становище.

Пропозиція газети «Консультант приватного підприємця»

Відмінити існуючий проект ПК та розробити новий ПК, який би не погіршував, а навпаки, пом’якшував податковий клімат для підприємців.
При розробці нового ПК просимо врахувати побажання громадськості (підприємців, асоціацій, громадських організацій, спілок тощо).

З повагою, Дмитрієв О. В.,
 головний редактор газети «Консультант приватного підприємця»

 

Если Вы поддерживаете обращение - проголосуйте, заполнив нижеприведенную форму

Голосование начато 19.10.2010 г.

К нам уже присоединилось — 1621




 

 
 
 

Rambler's Top100