Запровадження електронного чека зекономить підприємцям не менше 2,5 млрд грн,

18:06:2018 г.

Урядове рішення про запровадження нової системи обліку розрахункових операцій – через електронні чеки за допомогою планшетів чи смартфонів дозволить підприємцям зекономити не менше 2,5 млрд грн, які раніше використовувалися на оплату утримання касових апаратів та ведення обліку. Про це сказав Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман.

«За три місяці система в пілотному режимі запрацює. Це дасть можливість зменшити витрати підприємців. Раніше 2,5 млрд грн підприємці витрачали на обслуговування апаратів. Ці кошти підуть тепер на розвиток. Це вивільнення інвестиційного ресурсу, - сказав Володимир Гройсман. - І при цьому усувається важель додаткового тиску на бізнес».

Довідково
У червні Уряд схвалив опрацьовану з діловими колами ініціативу спрощення застосування реєстраторів розрахункових операцій, яка дозволяє не тільки зняти додаткові фінансові та часові навантаження на бізнес, а й зробити важливий крок в боротьбі з сірим імпортом, контрабандою та нелегальною торгівлею.

Раніше схема застосування реєстраторів була занадто складною. Вартість ПО для реєстраторів становила від 4 до 20 тис. грн, а щомісячне обслуговування – не менше 200 грн. Підтвердження операції – паперовий чек, який досі вклеюють у касові книги. При цьому потрібні численні заяви, додатки і документи і не менше 5 днів часу на оформлення звітів. Не дивно, що за таких умов підприємці нерідко уникали будь-яких реєстрацій, а отже сплати податків та зборів. Така ситуація, наголошували підприємці, формувала великий дисбаланс між білим та сірим бізнесом.

Нова пропозиція ДФС і Уряду – повна протилежність цій системі. Ключова відмінність – он-лайн реєстрація через телефон або планшет, відсутність підтверджуючих документів, відсутність абонентської плати і використання електронного чеку з QR-кодом, який буде автоматично вноситися в реєстр, доступний в електронному кабінеті платника податків.

Для обробки даних ДФС планує використовувати два незалежні дата-центри, а ПО для них забезпечити за рахунок економії коштів по інших проектах завдяки використанню системи ProZorro.

Запропонована система застосування РРО легко інтегрується з іншими системами ДФС та бухгалтерськими програмами. Представники бізнесу високо оцінили інновацію.

КМУ