Имеет ли право плательщик НДС оформлять налоговые накладные в электронном виде без бумажного оформления

24:01:2011 г.

Чи має право платник ПДВ оформлювати податкові накладні в електронному вигляді без паперового оформлення?

Відповідь: Відносини, що виникають при використанні електронного документообігу, регулюються Законами України «Про електронні документи та електронний документообіг» від 22.05.2003 р. № 851, «Про електронний цифровий підпис» № 852, постановою КМУ «Про затвердження Порядку застосування електронного цифрового підпису органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями державної форми власності» № 1452 та наказом ДПАУ «Про подання електронної податкової звітності» від 10.04.2008 р. № 233 (далі – наказ № 233). 
Відповідно до ст. 5 Закону № 851 електронний документ — це документ, інформацію в якому зафіксовано у вигляді електронних даних, включаючи обов’язкові реквізити документа; візуальна форма документа може подаватися електронними засобами або на папері.
Якщо підприємство вирішило вести електронний облік — це відповідає чинному законодавству, але згідно із Законом України «Про державну податкову службу в Україні» № 509 органи податкової служби мають право вимагати для перевірки паперовий примірник необхідного документа.
Відносини платників податків та органів ДПС під час подання платниками податків податкової звітності в електронній формі з використанням електронного цифрового підпису регулюються наказом № 233. Такі відносини, зокрема, передбачають укладання договору про визнання електронних документів.
Оскільки відповідно до пп. 7.2.3 п. 7.2 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість № 168 податкова накладна є звітним податковим і водночас розрахунковим документом, то є можливим оформлення податкових накладних в електронному вигляді без паперового оформлення, за умови укладання договору про визнання електронних документів.

СДПІ у м. Києві по роботі з ВПП