Можно ли делегировать право подписи отчетов, деклараций в электронном виде другому лицу

08:06:2017 г.

Чи має право ЮО, ФОП або ФО, яка здійснює незалежну професійну діяльність з метою підпису та подання звітності в електронному вигляді за себе визначити уповноважену особу (аудиторську фірму або іншого суб’єкта господарювання), яка згідно договору отримала електронний цифровий підпис?

Відповідно до ст. 19 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платник податків веде справи, пов’язані зі сплатою податків, особисто або через свого представника. Особиста участь платника податків в податкових відносинах не позбавляє його права мати свого представника, як і участь податкового представника не позбавляє платника податків права на особисту участь у таких відносинах.

Пунктом 48.5 ст. 48 ПКУ передбачено, що податкова декларація повинна бути підписана:

  • керівником платника податків або уповноваженою особою, а також особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації до контролюючого органу. У разі ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації безпосередньо керівником платника податку така податкова декларація підписується таким керівником. Достатнім підтвердженням справжності документа податкової звітності є наявність оригіналу підпису уповноваженої особи на документі у паперовій формі або наявність в електронному документі електронного цифрового підпису платника податку (п.п. 48.5.1 п. 48.5 ст. 48 ПКУ).
  • фізичною особою - платником податків або його представником (п.п. 48.5.2 п. 48.5 ст. 48 ПКУ);
  • особою, відповідальною за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації згідно із договором про спільну діяльність або угодою про розподіл продукції (п.п. 48.5.3 п. 48.5 ст. 48 ПКУ).

Платник податків здійснює формування та подання податкових документів в електронному вигляді засобами електронного зв’язку відповідно до Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку, затвердженої наказом Державної податкової адміністрації України від 10.04.2008 № 233, та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16.04.2008 за № 320/15011 (далі – Інструкція) та на підставі укладеного Договору про визнання електронних документів.

Після підготовки платником податків податкового документа в електронному вигляді на нього накладаються ЕЦП посадових осіб платника податків у такому порядку: першим - ЕЦП головного бухгалтера (бухгалтера), другим - ЕЦП керівника, третім - ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків.

Платником податків фізичною особою - суб’єктом підприємницької діяльності електронні цифрові підписи накладаються у такому порядку: першим - ЕЦП платника податків - фізичної особи, другим - ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків (за наявності).

За відсутності у платника податків посади бухгалтера електронні цифрові підписи посадових осіб платника податків накладаються у такому порядку: першим - ЕЦП керівника, другим - ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків.

Електронний сервис «Управління ЕЦП» створений для керівників підприємств, установ та організацій, які надають своїм працівникам право підпису податкових документів шляхом надання Повідомлення в електронному вигляді.

Також в Повідомленні може бути надана інформація щодо нового сертифіката керівника (до закінчення строку дії попереднього сертифікату) або бухгалтера.

Сформоване Повідомлення керівник обов’язково підписує своїм ЕЦП, сертифікат якого на момент отримання Повідомлення вже наявний у системі подання документів в електронному вигляді як діючий сертифікат керівника.

Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс

 

 
 
 

Rambler's Top100