Предприниматель получил/сдал печать: нужно ли уведомлять налоговую?

09:09:2013 г.

Чи повинен платник податків повідомляти органи доходів і зборів про отримання або знищення печатки?
Відповідь: Відповідно до п.4 ст.62 Господарського кодексу України від 16 січня 2003 року № 436-IV зі змінами та доповненнями підприємство є юридичною особою, має відокремлене майно, самостійний баланс, рахунки в установах банків, печатку із своїм найменуванням та ідентифікаційним кодом.
Особливості статусу громадянина як суб’єкта господарювання визначаються ст.128 Господарського кодексу, яка не містить вимог щодо обов’язкової наявності печатки у суб’єкта господарювання. Тобто фізичні особи-підприємці рішення про отримання печатки приймають самостійно в залежності від специфіки діяльності.
Нормативно-правові акти з питань оподаткування не передбачають обов’язку платника податків повідомляти органи доходів і зборів про отримання або знищення печатки. 
Разом з тим, узагальнюючи норми Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (в тому числі п.48.3 ст.48) форми документів, які подаються до органу доходів і зборів (заяви, повідомлення, податкові декларації тощо), передбачають засвідчення підпису платника податків – фізичної особи або посадової особи – юридичної особи печаткою платника податків (за наявності).

ДПІ у Подільському районі ГУ Міндоходів у м. Києві