Совет предпринимателей при КМУ: текст Меморандума о сотрудничестве между властью и представителями бизнеса

08:11:2010 г.

По результатам встречи, состоявшейся 4 ноября 2010 года, между Комитетом ВР по вопросам налоговой и таможенной политики и представителями бизнеса был подготовлен проект Меморандума о сотрудничестве.
Подробнее об этой встрече читайте здесь.
На сайте Совета предпринимателей при КМУ появился текст Меморандума (см. ниже), который отличается от текста Меморандума, разработанного представителями предпринимателей (читайте здесь)

  Проект

  МЕМОРАНДУМ
між Комітетом Верховної Ради України з питань податкової та митної політики та представниками малого та середнього бізнесу України

 Комітет Верховної Ради України з питань податкової та митної політики та представники малого та середнього бізнесу України (далі - сторони), враховуючи взаємну зацікавленість в подальшому розвитку партнерських відносин, уклали цей меморандум про співробітництво.

Враховуючи неприйняття запропонованих змін в проекті Податкового кодексу України (реєстр. № 7101-1), прийнятого Верховною Радою України  першому читанні, малим і середнім бізнесом та виходячи з необхідності налагодження конструктивного діалогу з представниками малого та середнього бізнесу, Комітет Верховної Ради України з питань податкової та митної політики для доопрацювання проекту податкового кодексу України, готовий розглянути та запропонувати для опрацювання у другому читанні  наступні  питання, поставлені представниками малого та середнього бізнесу України.

До розділу I та II:

Сторони домовились про те, що під час підготовки до другого читання проекту Податкового кодексу України, будуть враховуватися пропозиції, раніше напрацьовані громадськими об’єднаннями малого та середнього бізнесу та надані ними до Комітету.

До Глави 1 розділу XIV:

1) збільшити кількість осіб, що перебувають у трудових відносинах з фізичними особами-підприємцями - до 10 осіб та обсяг доходу - до  500000 гривень; встановити ставку єдиного податку для фізичних осіб-підприємців залежно від виду господарської діяльності з розрахунку на календарний місяць у розмірі 400 гривень, а у випадку здійснення діяльності, пов’язаної з виготовленням виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння, за винятком промислових виробів; торгівлю виробами з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння, за винятком промислових виробів, встановити ставку єдиного податку у розмірі 1000 грн.;

 2) зменшити ставку єдиного податку для фізичних осіб, які провадять діяльність не за місцем державної реєстрації, а на всій території України  до 600 гривень,

3) включити до складу єдиного податку плату за землю;

4) дозволити  застосовувати спрощену систему оподаткування, обліку та звітності фізичним особам-підприємцям, які здійснюють:
- роздрібну торгівлю уживаними товарами, товарами «секонд-хенд»;
- діяльність у сфері розваг (крім грального бізнесу);
- роздрібний продаж пива;
- роздрібний продаж паливно-мастильних матеріалів в ємностях до 20 літрів;
- операції з нерухомим майном;
- оптову торгівлю і посередництво в оптовій  торгівлі;
- діяльність таксі, діяльність регулярного, спеціального регулярного та нерегулярного автомобільного пасажирського транспорту, діяльність автомобільного вантажного транспорту;
- зовнішньоекономічну діяльність;
- організацію перевезень вантажів;
- діяльність з проведення розслідувань та забезпечення безпеки;
- діяльність у сфері права;
- діяльність у сфері бухгалтерського обліку;
- діяльність з консультування з питань комерційної діяльності та управління;
- рекламну діяльність;
- технічні випробовування та дослідження;
- підбір та забезпечення персоналом;
- роздрібну торгівлю через мережу Інтернет;
- роздрібну торгівлю через торгові автомати;
- охоронну діяльність;

5) виключити  положення щодо позбавлення права на сплату єдиного податку у разі, коли платник податку більше половини свого доходу за три, шість, дев’ять чи дванадцять місяців наростаючим підсумком з початку року отримав від одного замовника (клієнта, покупця);

 6) повернути право юридичних осіб на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, надавши право самостійно обирати ставку єдиного податку.

До розділу XIX “Прикінцеві та перехідні положення”

Передбачити  для платників єдиного податку, які раніше застосовували спрощену систему оподаткування та які з набранням чинності Податковим кодексом України перейдуть на загальну систему оподаткування положення щодо порядку відображення в податковому обліку залишків товарно-матеріальних цінностей, основних засобів та інших необоротних матеріальних та нематеріальних активів такого платника єдиного податку без сплати податку на додану вартість та податку на прибуток.

Питання, що залишилися неврегульованими:

Сторони домовилися, що питання, як залишилися неврегульованими, потребують подальшого обговорення та опрацювання.

До розділу ІІІ:

Виключити положення про те, що витрати, понесені у зв`язку із придбанням товарів (робіт, послуг) та інших матеріальних і нематеріальних активів у фізичної особи-підприємця, що сплачує єдиний податок (крім витрат, понесених у зв`язку із придбанням робіт, послуг у фізичної особи-платника єдиного податку, яка здійснює діяльність у сфері інформатизації), не враховуються при визначенні оподатковуваного прибутку.

До Глави 1 розділу XIV:

Виключити положення щодо позбавлення права перебувати на спрощеній системі оподаткування у разі виявлення на робочому місці контрабандних товарів.

До розділу XIX “Прикінцеві та перехідні положення”

1) не обмежувати в часі існування спрощеної системи оподаткування, як такої, яка вирівнює конкурентні засади для малого, середнього і великого бізнесу;
2) виходячи з вимог Бюджетного Кодексу України та Закону України «Про систему оподаткування в Україні», ввести в дію Податковий Кодекс не раніше 1 січня 2012 року.

Информация предоставлена: Совет предпринимателей при КМУ