Как ФЛП-общесистемщику отображать расходы, которые понесены и оплачены в разных периодах

16:10:2012 г.

У якому періоді слід відображати витрати ФОП на загальній системі оподаткування, у разі якщо вони фактично понесені в одному періоді, а оплата витрат здійснена в наступному?

Відповідь: Згідно з п.177.2 ст.177 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) об’єктом оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи - підприємця.
            До переліку витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів, належать документально підтверджені витрати, що включаються до витрат операційної діяльності згідно з розділом III ПКУ (п.177.4 ст.177 ПКУ).
            Згідно з пп.3.10 п.3 Порядку ведення Книги обліку доходів та витрат, яку ведуть фізичні особи – підприємці, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, і фізичні особи, які проводять незалежну професійну діяльність, затвердженого наказом ДПА України від 24.12.10 №1025, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 30.12.10 за №1425/18720, графа 12 «Чистий дохід» Книги обліку доходів та витрат розраховується як різниця між доходом від здійснення діяльності та документально підтвердженими витратами, пов’язаними із отриманням доходу.
            Отже, при розрахунку чистого доходу фізичної особи - підприємця на загальній системі оподаткування включаються тільки документально підтверджені витрати, тому якщо оплата витрат поточного періоду  відбувається в наступному періоді, то такі витрати будуть враховані в розрахунку чистого оподатковуваного доходу в такому наступному податковому періоді.

Трифонов Сергій Миколайович, заступник начальника інспекції
ДПІ у Солом’янському районі м. Києва