Главная arrow Архив газеты arrow 2017arrow 21arrow Інвентаризація у ФОП



ДЛЯ ВСЕХ ЧАСТНЫХ ПРЕДПРИНИМАТЕЛЕЙ
Інвентаризація у ФОП

Нормативно-правові акти не дають підприємцям чітких відповідей щодо інвентаризаційної тематики, тому заповнимо прогалини вітчизняного законодавства.

Що таке інвентаризація?

Згідно з пп. 2.7 Методичних рекомендацій щодо впровадження національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку у сфері громадського харчування і побутових послуг, гармонізованих з міжнародними стандартами, затверджених наказом Мінекономіки України від 17 червня 2003 року № 157 (далі — Методрекомендації № 157), інвентаризація — це періодична перевірка наявності товарно-матеріальних цінностей, стану їх зберігання для підтвердження правильності та достовірності даних бухгалтерського обліку та звітності.

Відразу скажемо, що цей норматив розро­б­лений не для фізосіб-підприємців, а юросіб, тому визначення інвентаризації цікавить нас виключно пізнавально, для того щоб зрозуміти, в чому її суть. При цьому не забуваємо, що ні Закон України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16 липня 1999 року № 996-XIV (далі — Закон № 996), ні Методрекомендації № 157, ні Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затверджене наказом Мінфіну України від 2 ве­ресня 2014 року № 879 (далі — Положення № 879),на ФОП не поширюються, так само як й інвентаризаційні вимоги, що містяться в них. Але за відсутністю «інвентаризаційних» нормативів для ФОП нічого не залишається як користуватися вищезгаданими.