Главная arrow Архив газеты arrow 2020arrow 09arrow Детальна інструкція: як роботодавцю оформити допомогу по частковому безробіттю



ПРАВОВАЯ ШКОЛА ЧАСТНЫХ ПРЕДПРИНИМАТЕЛЕЙ
Детальна інструкція: як роботодавцю оформити допомогу по частковому безробіттю

В умовах «карантинних обмежень», коли ФОП відправляють своїх працівників працювати дистанційно (якщо це можливо), на неповний робочий день чи взагалі у відпустку без збереження заробітної плати, розглянемо покрокову інструкцію для роботодавців, які мають право на допомогу по частковому безробіттю. Її презентувала команда Державної служби зайнятості.

1. Зверніться до центру зайнятості за місцем сплати ЄСВ для подання документів.
Це можна зробити впродовж 30 днів з моменту зупинки/скорочення діяльності. Для уточнення місця сплати ЄСВ скористайтеся «Електронним кабінетом» на сайті ДПС (розділ «Реєстри», пункт «Дані про взяття на облік платників податків») за посиланням — https://cabinet.tax.gov.ua/registers/registration

2. Підготуйте документи:

  • заяву в довільній формі. У ній зазначте належність до малого чи середнього бізнесу відповідно до ст. 55 Господарського кодексу України, а також додайте копії документів, завірених в установленому порядку, щодо середньої кількості працівників та доходу роботодавця за попередній календарний рік;
  • засвідчену роботодавцем копію наказу із зазначенням початку зупинення або скорочення діяльності;
  • відомості про працівників, у яких виникло право на допомогу по частковому безробіттю на період карантину (вкажіть прізвище, ім’я, по батькові працівника, ідентифікаційний номер (або серію та номер паспорта для осіб, які через релігійні переконання відмовилися від оформлення коду));
  • довідку про сплату ЄСВ за останні 6 місяців, що передують зупинці/скороченню діяльності, видану ДПС.
3. Подайте документи в один із зручних для вас способів:
  • через скриньку для кореспонденції в центрі зайнятості (далі — ЦЗ) (оригінал);
  • через пошту (оригінал);
  • через email (сканкопії).

Електронні скриньки ЦЗ тут: https://is.gd/7z3gMM

4. Перевірка документів центром зайнятості. Протягом 3 робочих днів ЦЗ перевіряє пакет документів, наданий роботодавцем, на відповідність та відсутність помилок. У разі виявлення помилок повідомляє роботодавця, який має право протягом 5 робочих днів надати виправлений пакет документів.

5. Ухвалення рішення ЦЗ. Протягом 3 робочих днів відповідний обласний чи Київський міський ЦЗ має ухвалити рішення щодо надання допомоги.

6. Укладання договору. Протягом 3 робочих днів з дня прийняття позитивного рішення ЦЗ укладає договір з роботодавцем про надання допомоги.
Важливо! Якщо роботодавець надіслав сканкопії документів, то під час укладання договору він подає оригінали.

7. Переказ коштів роботодавцю.
Щомісяця роботодавець передає до ЦЗ перелік осіб, у яких виникло право на допомогу (відповідно до Додатка 2 Порядку надання допомоги по частковому безробіттю, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 7 березня 2013 року № 103). ЦЗ впродовж 3 робочих днів після отримання коштів на свій рахунок перераховує їх роботодавцю.

8. Виплати працівникам.
Здійснюються роботодавцем упродовж 3 робочих днів з моменту отримання коштів за окремою платіжною відомістю.
Право на допомогу не мають працівники, які отримують пенсію або працюють у роботодавця за сумісництвом.

Державна служба зайнятості України