Главная arrow Архив газеты arrow 2020arrow 12arrow Алгоритм отримання підприємцем «на себе» допомоги по частковому безробіттю на період карантину



ДЛЯ ВСЕХ ЧАСТНЫХ ПРЕДПРИНИМАТЕЛЕЙ
Алгоритм отримання підприємцем «на себе» допомоги по частковому безробіттю на період карантину

Як ФОП, який є застрахованою особою, отримати допомогу по частковому безробіттю на період карантину?

Отримання допомоги по частковому безробіттю на період карантину регламентується Порядком надання та повернення коштів, спрямованих на фінансування допомоги по частковому безробіттю на період карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, затвердженим постановою КМУ від 22 квітня 2020 року № 306 (далі — Порядок № 306).
Відповідно до п. 2 Порядку № 306 допомога по частковому безробіттю на період карантину надається міськими, районними і міськрайонними центрами зайнятості та філіями регіональних центрів зайнятості роботодавцям із числа суб’єктів малого та середнього підприємництва, в тому числі ФОП (далі — роботодавці), для виплати допомоги працівникам у разі втрати ними частини заробітної плати, а також ФОП, які є застрахованими особами, — у разі втрати ними частини доходу внаслідок вимушеного скорочення передбаченої законодавством тривалості робочого часу в зв’язку із зупиненням (скороченням) діяльності внаслідок карантину.

Розмір допомоги по частковому безробіттю

Допомога надається за кожну годину, на яку працівникові скорочено передбачену законодавством тривалість робочого часу, із розрахунку 2/3 тарифної ставки (окладу), встановленої працівникові відповідного розряду.
ФОП, яка є застрахованою особою, допомога надається із розрахунку 2/3 бази нарахування ЄСВ. База нарахування розраховується виходячи із середнього розміру місячної бази нарахування ЄСВ за рік, що передує року звернення, відповідно до Звіту про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску (додаток 5 до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14 квітня 2015 року № 435). Для ФОП, які відповідно до ч. 4 ст. 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 8 липня 2010 року № 2464-VI (далі — Закон № 2464) звільнені від сплати ЄСВ, допомога надається з розрахунку 2/3 розміру мінімальної заробітної плати.
Розмір допомоги не може перевищувати розміру мінімальної заробітної плати.
Сума допомоги надається роботодавцям, у тому числі ФОП, які є застрахованими особами, із числа суб’єктів малого та середнього підприємництва на строк зупинення (скорочення) діяльності та протягом 30 календарних днів після завершення карантину в разі сплати роботодавцем або ФОП, який є застрахованою особою, ЄСВ протягом шести місяців, що передують даті зупинення (скорочення) діяльності (п. 5 Порядку № 306).

Алгоритм отримання допомоги

1. Вибір центру зайнятості

ФОП протягом 90 календарних днів з дня зупинення/скорочення діяльності звертається до центру зайнятості за місцем сплати ЄСВ. Для уточнення місця сплати ЄСВ скористайтеся Електронним кабінетом на сайті ДПС (розділ «Реєстри», пункт «Дані про взяття на облік платників податків»).

2. Підготовка пакета документів

До пакета входять:

  • заява про отримання допомоги у довільній формі;
  • копія наказу із зазначенням дати початку зупинення/скорочення діяльності;
  • відомості відповідно до додатка 2 Порядку № 306 (Відомості про фізичну особу — підприємця, який є застрахованою особою, щодо якого виконуються вимоги ч. 3 ст. 47-1 Закону України «Про зайнятість населення»);
  • довідка про сплату ЄСВ за останні 6 місяців, що передують місяцю, у якому відбулося зупинення (скорочення) діяльності. Для отримання допомоги роботодавець подає до центру зайнятості за місцем реєстрації його як платника ЄСВ довідку про сплату єдиного внеску на підставі звітних відомостей, що надаються до Пенсійного фонду України. ФОП, яка є застрахованою особою та звертається за отриманням допомоги, подає відомості щодо себе за формою згідно з додатком 2 до Порядку № 306, де зазначає середній розмір місячної бази нарахування ЄСВ відповідно до ЄСВ-звіту.

ФОП, який відповідно до ч. 4 ст. 4 Закону № 2464 звільнений від сплати ЄСВ, не надає вищезазначену довідку.
Важливо! Довідку про сплату ЄСВ надає роботодавець на підставі офіційних звітних відомостей, що подаються ним до Пенсійного фонду, а не отримує в ДПС!

3. Подання пакета документів

Пакет документів подається до центру зайнятості одним із зручних способів:
у скриньку, розміщену на вході центру зайнятості;
поштовим відправленням.

4. Перевірка центром зайнятості пакета документів

Протягом 3 робочих днів центр зайнятості перевіряє пакет документів, наданий ФОП, на відповідність та відсутність помилок. У разі виявлення помилок повідомляє про це ФОП, який має право протягом 5 робочих днів надати новий або виправлений пакет.

5. Ухвалення рішення центром зайнятості

Протягом 3 робочих днів відповідний обласний центр зайнятості чи Київський міський центр зайнятості зобов’язаний прийняти рішення щодо надання допомоги.

6. Переказ коштів роботодавцю

Щомісяця ФОП до 10 числа подає відомості (відповідно до додатка 2 Порядку № 306). Центр зайнятості протягом 3 робочих днів після отримання коштів на свій рахунок переказує їх ФОП на рахунок, вказаний у додатку 2 Порядку № 306. Допомогу по частковому безробіттю на період карантину може отримати ФОП, який має найманих працівників (чи не має найманих працівників). Допомога по частковому безробіттю на період карантину не оподатковується ПДФО та військовим збором.

Державна служба зайнятості України