Главная arrow Архив газеты arrow 2018arrow 07arrow Черговий «антиєдиноподатковий» законопроект

01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24


НОВОСТИ ЗАКОНОДАТЕЛЬСТВА
Черговий «антиєдиноподатковий» законопроект
Останнім часом стали з’являтися законопроекти, спрямовані на урізання спрощеної системи. Зокрема, провладними депутатами розроблено проект Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів щодо зменшення ставки податку на додану вартість, реформування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності та підвищення прозорості розрахункових операцій з урахуванням європейської практики» від 1 березня 2018 року № 8089 (далі — Законопроект № 8089). Коментарі до нього наведені на стор. 8–10 № 6 газети за 2018 рік.

На щастя, Законопроект № 8089 був відкликаний 19 березня 2018 року.

Однак існують ще інші законопроекти, спрямовані проти спрощеної системи, зокрема проект Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо заходів з детінізації обігу товарів і послуг» від 27 вересня 2017 року № 7142 (далі — Законопроект № 7142).

Розробники Законопроекту № 7142 планують здійснити детінізацію окремих галузей економіки України, а саме торговельної діяльності з продажу: технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту; лікарських засобів; ювелірних чи побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння; підакцизних товарів. Ще метою Законопроекту № 7142 є усунення можливих зловживань при здійсненні перепродажу вищевказаних категорій товарів від одного суб’єкта спрощеної системи оподаткування до іншого з метою прикриття незаконного або напівлегального походження таких товарів.
 
Насправді Законопроект № 7142 передбачає розширення сфери обов’язкового застосування РРО і ведення обліку товарних запасів, запровадження нових штрафних санкцій для підприємців, а також фактичне скасування права на спрощену систему оподаткування для деяких видів господарської діяльності.

Державна регуляторна служба України категорично проти Законопроекту № 7142, адже втілення його норм у життя буде коштувати мікробізнесу України 14,9 мільярда гривень. Головні витрати полягають у введенні тотального обліку витрат на підставі документів, які сьогодні не ведуть суб’єкти господарювання на спрощеній системі оподаткування. Ці документи жодним чином не впливають на обсяг сплачених податків. Бо однією з переваг спрощеної системи оподаткування є те, що вона не потребує введення обліку в такому обсязі як загальна. 
Законопроект № 7142 найбільше негативно впливатиме на такі сфери, як торгівля, громадське харчування і послуги. 

Крім того, законорозробники вважають, що за допомогою впровадження РРО можна буде зробити ведення бізнесу більш прозорим. Але цього не потрібно, особливо для платників 1 і 2 групи, для яких розмір податків не залежить від фінансових показників (якщо ФОП виконує вимоги, встановлені для його групи щодо граничного розміру доходів). Малому бізнесу пропонується встановити фіскальний інструмент, який, навіть за визначенням міжнародних експертів, може бути ефективним тільки тоді, коли РРО стануть частиною комплексної стратегії покращення адміністрування ведення бізнесу. Про це йдеться у дослідженні, яке проведене на замовлення МВФ «Електронні фіскальні пристрої (EFDs). Емпіричне дослідження їх впливу на платника податків. Дотримання і адміністративна ефективність», яке було підготовлено Пітером Кейсі і Патрісіо Кастро.
 
«Електронні фіскальні пристрої не повинні розглядатися як «палички-виручалочки» податкового адміністрування: як і з будь-яким іншим технологічним вдосконаленням — вони також відносяться до нових технологій, як і електронне виставлення рахунків — саме по собі розміщення електронних фіскальних пристроїв не може досягти значних результатів, будь то з точки зору підвищення доходів або постійного покращення дотримання законодавства», — зазначають дослідники.
 
 
 
 
Отже, світові дослідження доводять, що застосування касових апаратів як фіскального інструменту дорого, а також не доведено, що це впливає на детінізацію економіки. Як приклад можна навести ситуацію на ринку реалізації алкогольної продукції, де давно запроваджено використання РРО, однак кількість контрафактного товару на ньому не скорочується.

«Чергові спроби зобов’язати малий бізнес застосовувати РРО призведуть до зайвих суттєвих витрат малих підприємців і не призведуть до легалізації. Яскравий приклад — ринок алкогольної продукції, на якому тінізація становить до 50–60%, але всюди застосовується РРО, обмеження щодо метражу, складна і докладна звітність. Висновок може бути тільки один — спрощену систему треба зберегти та продовжити реформу загальної системи оподаткування у напрямку її спрощення», — зазначила Голова Держрегуляторслужби Ксенія Ляпіна.
 
 
Слід також пригадати про результати впровадження постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження переліку груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування реєстраторів розрахункових операцій» від 16 березня 2017 року № 231. Введення в дію цієї постанови призвело до додаткових витрат суб’єктів малого підприємництва, а результати її впровадження встановити не можливо.

Держрегуляторслужба наполягає, що у випадку прийняття Законопроекту № 7142 малий бізнес понесе надзвичайно великі витрати, та залишається прихильником тієї позиції, що збільшення фіскального навантаження (в тому числі за рахунок механізму розширення сфер застосування РРО), ніяким чином не може використовуватися як боротьба з фактом реалізації неврахованої та/або конт­рабандної продукції.



01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
 
 

Rambler's Top100