Главная arrow Архив газеты arrow 2019arrow 01arrow Підприємець виплатив своєму працівнику лікарняні. Яку суму включати до витрат?



НОВОСТИ ЗАКОНОДАТЕЛЬСТВА
Підприємець виплатив своєму працівнику лікарняні. Яку суму включати до витрат?

Оплата перших п’яти днів тимчасової непрацездатності внаслідок захворювання або травми, не пов’язаної з нещасним випадком на виробництві, як правило, здійснюється за рахунок коштів роботодавця*.

Починаючи з шостого дня непрацездатності за весь період до відновлення працездатності допомога по тимчасовій непрацездатності виплачується застрахованим особам Фондом соцстрахування.

Отже, до витрат підприємця на загальній системі оподаткування включається сума виплаченого матеріального забезпечення у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності найманого працівника (оплата перших п’яти днів тимчасової непрацездатності за рахунок коштів роботодавця), яка відображається у графі 7 Книги обліку доходів і витрат**.

ГУ ДФС у Запорізькій області пояснює, що решта суми оплати днів непрацездатності, що фактично виплачує Фонд, не є витратами загальносистемника, і як наслідок, не включається до витрат, що враховуються при визначенні чистого оподатковуваного доходу.

* Хоча є випадки, коли увесь лікарняний виплачується за рахунок Фонду соцстраху. Наприклад, оплата листків непрацездатності при догляді за хворою дитиною віком до 14 років виплачується застрахованій особі за рахунок коштів Фонду соціального страхування з першого дня, але не більше ніж за 14 календарних днів за період, протягом якого дитина за висновком лікаря потребувала догляду.

** Додамо, що в Книзі обліку відображається нарахована («брудна») сума оплати перших п’яти днів хвороби, що оплачується роботодавцем.




 
 

Rambler's Top100