Главная arrow Архив газеты arrow 2019arrow 04arrow Нові правила оформлення упаковки харчової продукції

01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24


НОВОСТИ ЗАКОНОДАТЕЛЬСТВА
Нові правила оформлення упаковки харчової продукції

6 лютого 2019 року у газеті «Голос України» був офіційно опублікований Закон України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів» від 6 грудня 2018 року № 2639-VIII (далі — Закон № 2639). Наступного дня (7 лютого 2019 року) Закон № 2639 набрав чинності. Він вводиться в дію через 6 місяців з дня його опублікування. 

Закон № 2639 встановлює правові та організаційні засади надання споживачам інформації про харчові продукти з метою забезпечення високого рівня захисту здоров’я громадян і задоволення їхніх соціальних та економічних інтересів.

На фасованих харчових продуктах обов’язково має бути вказана така інформація (крім встановлених винятків):

  • назва харчового продукту;
  • перелік інгредієнтів;
  • будь-які інгредієнти або допоміжні матеріали для переробки, які наведені у додатку № 1 до Закону № 2639 або походять з речовин чи продуктів, наведених у додатку № 1 до Закону № 2639, які використовуються у виробництві або приготуванні харчового продукту і залишаються присутніми у готовому продукті, навіть у зміненій формі (примітка: у додатку 1 до Закону № 2639 наведено перелік речовин та харчових продуктів, які спричиняють алергічні реакції або непереносимість);
  • кількість певних інгредієнтів або категорій інгредієнтів у випадках, передбачених Законом № 2639; 
  • кількість харчового продукту в установлених одиницях вимірювання;
  • мінімальний термін придатності або дата «вжити до»;
  • будь-які особливі умови зберігання та/або умови використання (за потреби);
  • найменування та місцезнаходження оператора ринку харчових продуктів, відповідального за інформацію про харчовий продукт, а для імпортованих харчових продуктів — найменування та місцезнаходження імпортера;
  • країна походження або місце походження — у випадках, передбачених ст. 20 Закону № 2639;
  • інструкції з використання — у разі якщо їх відсутність ускладнює належне використання харчо­вого продукту;
  • для напоїв із вмістом спирту етилового понад 1,2% об’ємних одиниць — фактичний вміст спирту в напої (крім продукції за кодом 2204 згідно з УКТ ЗЕД);
  • інформація про поживну цінність харчового продукту.

За наявності у харчовому продукті генетично модифікованих організмів (далі — ГМО), якщо їх частка перевищує 0,9% у будь-якому інгредієнті харчового продукту, що містить, складається або вироблений з ГМО, маркування харчового продукту повинно включати позначку «з ГМО».

Оператор ринку харчових продуктів, відповідальний за інформацію про харчовий продукт, за бажанням може включити до маркування позначку «без ГМО». Тоді відсутність ГМО у харчовому продукті має бути підтверджена відповідно до вимог законодавства.




01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
 
 

Rambler's Top100