Главная arrow Архив газеты arrow 2019arrow 05arrow Три відповіді фіскалів щодо використання ЕЦП



НОВОСТИ ЗАКОНОДАТЕЛЬСТВА
Три відповіді фіскалів щодо використання ЕЦП

Систематизуємо інформацію у нижченаведеній таблиці.

Запитання

Відповідь ДФСУ

Коментар редакції

Податкову звітність ФОП може підписувати уповноважена особа

Чи має право платник визначити уповноважену особу (аудиторську фірму тощо), яка отримала сертифікат електронного цифрового підпису (кваліфікованого елект­ронного підпису), і делегувати їй право підпису з метою подання звітності в електронному вигляді та яким чином про це повідомляється конт­ролюючий орган?

Згідно з п. 11 розділу ІІІ Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердже­ного наказом Міністерства фінансів України від 6 червня 2017 року № 557 (далі — Порядок № 557), для надання права підпису електронних документів (крім заяви про приєднання до договору про визнання електронних документів, далі — Договір) іншим особам, яким делеговано право підпису, платник повідомляє про таких осіб контролюючий орган (визначений відповідно до п. 5 розділу ІІІ Порядку № 557) шляхом направлення повідомлення про надання інформації щодо електрон­ного цифрового підпису (далі — ЕЦП) в електронному вигляді за формою згідно з додатком 2 до Порядку № 557.

ДФСУ («ЗІР», підкатегорія 135.02)

Фіскали дозволяють платнику визначити упов­новажену особу (аудиторську фірму тощо), яка отримала сертифікат ЕЦП, і делегувати їй право підпису для подання звітності в електронному вигляді.

Увага! Довіреність, видана платником-фізособою на представництво його інтересів та ведення справ, пов’язаних із сплатою податків, має бути засвідчена відповідно до чинного законодавства

Свій «підприємницький» ЕПЦ можна використовувати у громадянських цілях

Чи може ФОП, який отримав посилені сертифікати відкритих ключів для подання звітності в електронному вигляді, скористатись цими ключами для подання звітності як фіз­особа?

Фізична особа — підприємець, яка отримала посилені сертифікати відкритих ключів у будь-якому акредитованому центрі сертифікації ключів (у визначеному законодавством порядку), може скористатись цими ключами для подання податкової декларації про майновий стан і доходи в електронному вигляді, як фізична особа.

ДФСУ («ЗІР», підкатегорія 135.03)

Фіскали зробили цілком логічний висновок, адже фізособа може виступати як підприємець або як громадянин

Чи обов’язково на звітності ставити печатку (за її наявності)

Чи скріплюють ФОП та фіз­особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність, податкову звітність печаткою (у тому числі в електронному вигляді) за її наявності?

У пункті 3 розділу ІІ Порядку № 557 зазначено, що платник створює електронні документи у строки та відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронному та паперовому вигляді, із зазначенням всіх обов’язкових реквізитів та з використанням надійного засобу ЕЦП, керуючись Порядком № 557, а також Договором (крім фізичних осіб, які не є самозайнятими особами).

Створення електронного документа завершується накладанням на нього ЕЦП підписувача (підписувачів), електронної печатки (за наявності), як передбачено для аналогічного документа в паперовому вигляді.

ДФСУ («ЗІР», підкатегорія 135.02)

Якщо у ФОП є печатка, то він повинен її ставити на податковій звітності. Адже печатка (за її наявності) є обов’язковим реквізитом податкової звітності. А відсутність обов’язкового реквізиту автоматично робить податкову звітність недійсною




 
 

Rambler's Top100