Главная arrow Архив газеты arrow 2019arrow 12arrow Недопуск податківців до перевірки: які наслідки



НОВОСТИ ЗАКОНОДАТЕЛЬСТВА
Недопуск податківців до перевірки: які наслідки

Умови та порядок допуску посадових осіб контролюючих органів до проведення документальних виїз­них та фактичних перевірок передбачені ст. 81 Податкового кодексу України (да­лі — ПК).

Непред’явлення або ненадіслання платнику переліку відповідних документів (зокрема, направлення на проведення такої перевірки; копії наказу про проведення перевірки; службових посвідчень осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки) або пред’явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням діючих вимог (вказаних у п. 81.1 ПК) підстава для недопущення фіскалів до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки.

Відмова ФОП (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) від допуску до перевірки на інших підставах не дозволяється. А ось відмова платника від проведення документальної або фактичної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб контролюючого органу може бути підставою для застосування адміністративного арешту майна* (пп. 94.2.3 ПК).

 * Адміністративний арешт майна є винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов’язків.

Офіс великих платників податків ДФС пояснює, що для застосування адміністративного ареш­ту майна контролюючий орган має одночасно встановити такі обставини:

  • наявність законних підстав для проведення документальної чи фактичної перевірки або допуску посадових осіб контролюючого органу (фіскали мають дотримуватися положень ст. 77–78, 80–81 ПК);
  • наявність відмови платника від проведення документальної чи фактичної перевірки або допуску посадових осіб контролюючого органу (перевіряльники мають виконати вимогу п. 81.2 ПК щодо документальної фіксації факту такої відмови або допуску).