Главная arrow Архив газеты arrow 2019arrow 12arrow Нові правила проведення «інвалідних» перевірок



НОВОСТИ ЗАКОНОДАТЕЛЬСТВА
Нові правила проведення «інвалідних» перевірок

Уряд своєю постановою від 5 червня 2019 року № 466 виклав у новій редакції Порядок проведення перевірки підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, що використовують найману працю, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 року № 70.

У оновленому порядку передбачено, що відтепер предметом проведення перевірки є:

  • реєстрація суб’єктів господарювання у відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів (далі — Фонд СЗІ);
  • подання суб’єктами господарювання до відділень Фонду СЗІ звіту про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю;
  • виконання суб’єктами господарювання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю.

Планові та позапланові перевірки проводяться в робочий час суб’єкта господарювання (встановлений правилами його внутрішнього трудового розпорядку) за період, що минув після останньої перевірки.

Планові та позапланові перевірки повинні проводитися у присутності ФОП-роботодавця або уповноваженої ним особи.

Позапланова перевірка роботодавця проводиться незалежно від кількості раніше проведених перевірок:

  • за поданням суб’єктом господарювання письмової заяви до Держпраці про проведення позапланової перевірки за його бажанням;
  • для перевірки виконання приписів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попередньої планової або позапланової перевірки Держпраці;
  • за зверненням фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їх) правам, законним інтересам, життю чи здоров’ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, у разі подання документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності) (позапланова перевірка в такому разі проводиться за погодженням з Мінсоцполітики);
  • за інформацією відділення Фонду СЗІ щодо неподання суб’єктом господарювання звітів про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю за два звітні періоди підряд без поважних причин або без надання письмових пояснень про причини, що перешкоджали поданню таких документів, або невиправлення помилки у звіті про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю у строк до п’яти робочих днів з дня отримання повідомлення Фонду СЗІ;
  • за дорученням прем’єр-міністра про перевірку суб’єкта господарювання у зв’язку з виявленими системними порушеннями законодавства про зайнятість і працевлаштування осіб з інвалідністю.

Для проведення планової або позапланової перевірки Держпраці видає наказ, який має містити найменування суб’єкта господарювання, щодо якого проводитиметься перевірка, та інформацію про предмет перевірки. На підставі наказу Держпраці оформляється направлення на проведення планової чи позапланової перевірки, яке підписується керівником або його заступником (із зазначенням прізвища, імені та по батькові) і засвідчується печаткою.

Перед початком проведення планової або позапланової перевірки уповноважені посадові осо­би Держпраці:

  • зобов’язані пред’явити суб’єкту господарювання направлення та службові посвідчення посадових осіб Держпраці й подати суб’єкту господарювання копію направлення;
  • отримують від відділення Фонду СЗІ інформацію про реєстрацію суб’єкта господарювання та показники звітності про зайнятість і працевлаштування осіб з інвалідністю.

Суб’єкт господарювання під час проведення планової чи позапланової перевірки має право не допускати посадових осіб Держпраці до проведення планової чи позапланової перевірки, якщо:

  • перевірка проводиться з порушенням передбачених законом вимог щодо періодичності проведення таких перевірок;
  • посадові особи Держпраці не надали копію повідомлення про проведення перевірки або якщо надані документи не відповідають вимогам закону;
  • суб'єкт господарювання не одержав повідомлення про проведення планової перевірки в порядку, передбаченому законом;
  • посадова особа не внесла запис про проведення перевірки до журналу реєстрації заходів державного нагляду (контролю) за наявності такого журналу в суб’єкта господарювання;
  • посадові особи Держпраці не пред’явили направлення, службові посвідчення та не надали копію направлення на проведення перевірки;
  • тривалість перевірки перевищує її граничну межу;
  • Держпраці проводить повторну позапланову перевірку за тим самим фактом (фактами), що був (були) підставою для проведення попередньої позапланової перевірки;
  • Держпраці не затверджено та не оприлюднено на власному офіційному веб-сайті уніфіковану форму акта перевірки, в якому передбачається перелік питань залежно від ступеня ризику;
  • у передбачених законом випадках посадові особи не надали копію погодження Мінсоцполітики на проведення позапланової перевірки.